Monday, December 6, 2010

Posted by izzati norizan at 6:20 PM 0 comments

 aku mencintai mu tapi ALLAH lebih mencintai mu..

by Melatie Isz Izzatie on Monday, 06 December 2010 at 23:05
Aku mencintai mu tetapi ALLAH lebih mencintai mu...
Untuk kamu..

Setelah semuanya berakhir,baru aku sedar ALLAH itu lebih mencintai mu. Jujur,aku juga mencintai kamu tapi cinta ku tak sehebat cintaNYA. Aku dapat merasakan ketenangan bila aku membiarkan kamu pergi. Pada permulaannya,terlalu berat untuk aku melepaskan kamu kerana dalam perhitungan ku mungkin aku tak akan menjumpai insan setulus kamu tapi aku mengerti kamu itu milik ALLAH. Aku hanya hamba ALLAH yg hina.

Aku tahu ALLAH memisahkan kita kerana ingin menghindarakan kita dari terjebak kearah maksiat. Terkadang aku juga terfikir,mengapakah aku boleh terjebak dalam cinta yang tak direstui ini?aku juga tahu hakikatnya cinta itu suci kerana PENCIPTA CINTA ITU ADALAH ALLAH.Seharusnya aku tidak membiarkan cinta yang suci itu diselaputi oleh nafsu. Seharusnya aku memuliakan lagi cinta itu dengan jalan yang benar bukan menjadikan cinta itu hina dan jijik tapi aku tewas dengan nafsu ku. Aku juga ingin meminta ampun maaf dari mu sekiranya dulu aku pernah mengganggu ruangan hidup mu. Maafkan aku kerana telah mencemari cinta mu suatu ketika dahulu. Di saat itu seharusnya kamu menyerahkan cinta mu hanya kepada ALLAH semata-mata  tetapi cinta ku ini telah menghalang mu...

YA ALLAH,aku amat berdosa.sesungguhnya,di saat kita mengambil keputusan untuk berpisah,aku akui aku amat merasai kesakitan itu,kesakitan untuk melepaskan insan yang amat aku cintai.Mungkin untuk selama-lamanya atau sehingga jodoh menemukan kita kembali,,YA ALLAH,semoga sakit yang aku rasai sekarang ini menjadi penawar dosaku yang terdahulu. Amat sakit bila merindui seseorang itu.

Walaupun aku kini tidak lagi bersama mu tetapi aku sentiasa berdoa agar kita dipertemukan dengan jodoh yang terbaik untuk kita..sesnungguhnya sebaik-baik perkara adalah dari ALLAH. Sedih sekali apabila kita harus berpisah,ketahuilah bahawa apa yang kita lakukan ini adalah demi untuk memperoleh redhaNYA dan mengelakkan kita terjerumus ke dalam neraka jahannam kelak..

Sejujurnya, aku tidak mungkin akan bisa melupakan kamu melainkan dengan kuasa ALLAH kerana kamu itu cinta pertama ku. Tapi sayang,aku menemui cinta pertama ku bukan selepas aku menjadi yang halal bagi mu. Aku juga redha dengan takdir ku dan amat bersyukur sekali kerana aku tahu ALLAH amat menyayangi kita lalu diberikan kepada kita ujian sebegitu hebat untuk menguji setebal mana iman kita. Hanya hambaNYA yang bertuah sahaja diuji sebegini rupa. sesungguhnya,penangan cinta pertama itu hebat sehingga ada yang sanggup membunuh diri,menyerahkan maruahnya dan yang paling keji membunuh orang lain yang tidak berdosa.

ALHAMDULlLLAH,kita terbebas dari melakukan perkara terkutuk itu kerana ALLAH masih menjaga kita. dan INSHAALLAH,kita terhindar dari maksiat untuk selama-lamanya..jujur,setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. Demikian juga apa yang telah berlaku kepada kita. Perpisahan itu juga mengajar kita agar menjadi insan yang tabah,redha akan qada` qadar dan menghargai seseorang itu.

Aku sangat berharap agar apa yang telah berlaku keatas kita menjadi pengajaran untuk kita lebih mendekatkan diri dengan ALLAH.PERPISAHAN INI JUGA KERANA ALLAH MENCINTAIMU.DIA tidak akan membenarkan kamu terjebak dalam kancah maksiat. Mungkin juga ALLAH telah menyediakan bidadari untuk menemani hidup mu kerana aku itu tidak sesempurna kamu. Jauh di lubuk hatiku,aku memang merasakan aku tidak layak sama sekali untuk kamu dan mungkin sebab itu ALLAH memisahkan kita.Semoga dengan perpisahan ini menambahkan lagi iman mu. Dan aku berharap kamu melupakan aku. Jangan pernah menghubungi aku lagi. Ini adalah antara jalan yang terbaik untuk kita mengelakkan dari terjurumus dalam cinta nafsu..semoga ALLAH bersama mu..Di akhir kata,aku ingin memberitahu bahawa aku mencintai mu tapi ALLAH lebih mencintai kamu...
JODOH ITU RAHSIA ALLAH!

Thursday, December 2, 2010

mengapa?kenapa?apsal?

Posted by izzati norizan at 8:02 AM 0 comments
`mengapa harus aq yang menanggung sakit ni?`
`kenapa aq yang kena mengalah?`
`apsal aq yang dipersalahkan`

saya akui sememangnya ayat2 di atas amat cliche dalam hidup kita...
ada sahaja perkara yang xkena dalam hidup..baru nak bahagia kejap,timbul masalah lain...
ish3,cobaan...kite selalu mngeluh dan amt jarang sekali bersyukur atas nikmat yang ALLAH bgi kat kita..
(ditujukan untuk diri sendiri)

meh saya cerita sal hidup saya...maybe korang akan boring asyik dengar crite hidup dia jerrr...tapi melalui pengalamanlah kita akan memahami apa itu syukur,nikmat dan harga sebuah cinta...

memang diakui sy amat tidak layak untuk bercakap tentang semua ni sbb saya slalu tergelincir dari landasan tapi sekurang2 nya saya berusaha untuk terus bangun walau hidup kadang xadil?hidup ni xadil ke??eshhh!keep ur mouth!as i said a while,semua ni kehendak tuhan..kamu ada kuasa ker nak lawan kuasa tuhan??check diri sndiri dulu guys!kalau stakat cakap jer besar,habuk pom tarak..blah la luuu!!(agak kasar)

cerita hidup saya:
tulus dari hati..

suatu ketika dahulu,saya amat suka kat laki ni(xboleh cakap cintasbb cinta lepas nikah je)hihi..
saya terlalu suka kat dia..mungkin dia lah cinta pertama saya kot..hari2 sy nangis..saya pom xtau kenapa,xde ribut xde angin..tu mulut yg cakap..hati ckp laen..mase tuh saya amat takut kehilangan nya..takot sgt2..sy amat merindui nya...mase tuh saya kadang2 terbang di awangan..bak kata roomate saya..TERBANGLAH MACAM SOTONG...mase tuh sy memang mengingati dia lebih dari saya mengingati SANG PENCIPTA CINTA..yelaaa,1st love la katekan...and then tiba2,badai melanda..istana yang saya bina hancur lebur dibaham taufan kuasa 29(hiperbola)..mase tuh hanye tuhan je tau sakit nye diri ini..rase macam nak meraung2...tapi nasib baik ade sahabat2,mereka la yang bagi semangat untuk teruskan hidup ni..n then saya pom tersedar dari mimpi yang indah diulit dengan lagu2 cinta yang entah hape2 nye..
pastu baru engat tuhan tapi hati tetap rindu sampai hari ni kat dia..tapi sekarang SAYA LEBIH RINDU KEPADA ALLAH dari makhluknye..memang sakit sangat,saya xboleh nak nafi perasaan yang wujud itu..sy xboleh tolak cinta itu kerana itu adelah takdir saya...
Mase tu jugak saya berharap n berdoa agar sakit yang saya rasa itu biarlah jadi penawar dosa yang saya lakukan dahulu.......
dari hari ke hari,dari bulan ke bulan ,sy jadi smakin bahagia dengan kehidupan saya yang single ini sbb saya xperlu risaukan org yg saya sayang dirampas org..sy dah mula belajar dan menuntut ilmu...saya belajar,belajar dan belajar tanpa mempedulikan cinta yang berteraskan nafsu itu..dan saya rasa cukup lah cinta yang terlarang itu berlaku hanya sekali sahaja dalam hidup saya..dan dgn izin ALLAH,sy xkan benarkan sejarah itu berulang kembali...biarlah cinta dan jiwa saya dimiliki oleh insan yang berhak sahaja.....

sy percaya dgn TAKDIR ALLAH!!!!!!

when my heart chose u!

Posted by izzati norizan at 7:06 AM 0 comments
hey guys!do u know what the mean when i say u are my chosen?there is no one can change my heart to missing n loving u...

Wednesday, December 1, 2010

rainy day

Posted by izzati norizan at 11:30 PM 0 comments
fuhhh..hujan turun tanpa henti di sini..same dengan hati ini yg telah kian lame dihujani airmata...yup,aq akui memang aq sangat terluka slps mendengar sndiri pengakuannya...tp aq redha kerna tidak akan  tertukar tulang rusuk nya..aq pasti ade hikamh di sebalik semua ini..dan sekarang aq tengah mengubati luka di hati aq walaupom aq tau maybe aq xkan sembuh..aq akan berusaha untuk itu..aq xse jd seorang perempuan yang lemah...yess,btol ade pepatah mengatakan `yang patah tumbuh yang hilang berganti`..wahai insan yang mengalami nasib yg same dengan aq,jom kite berubah!sesungguh nya JODOH ITU RAHSIA ALLAH...percaye la..mungkin kite xketemu jodoh di dunia tetapi di akhirat sana siapa tau...MUNGKIN ALLAH AKAN MEMBERIKAN KEPADA KITA PASANGAN YANG BENAR2 LAYAK UNTUK KITA..actually.kite xkan pernah mengetahui ape isi hati kita yang sebenar2 nye..hanya TUHAN saja yg tahu...so,kite jangan tolak jodoh yang diberikan oleh nya...

alamak!hujan smakin lebat..n then aq masih di kaki lima dorm coz aq lupe bawak kunci...rumet2 pom balik lewat hari ini...sadiss sekali...bateri smkin berkurang..da 2 jam kot aq dok congok kat tanggo nih...aduyai!

Monday, November 29, 2010

jangan layan jangan tolak

Posted by izzati norizan at 6:43 AM 0 comments
meh adik2 ku sekalian..akak nak cerita pasal cinta(bajet suda macet la)...asyik2 sal cinta...di mana2 aja sih...kat fb,skola n everywhere talks abaut love,borink!...actually,a whole of the world taking about love(betul ka english ku?)bantai je la...
maybe cerita kisah hidup sy ni amat cliche skali...
.cinta antara sahabat sejati..
cinta yang xdapat kami halang.
.cinta itu yang membuatkan sy menangis tiap2malam..
kdg2 sampai xtido satu hari..
kdg2 sy ada terfikir..soo stupid when i`d cried bcoz of a man..
first love la kate kan..
n last kot...hihi

selepas sy mengetahui dia suka kan kawan sy(kwn2 yg usha)..sy memang amat sedih..sedih yang xterkata..
tapi sy xpercaya slagi sy xdengar dari mulut tuan nye sendiri...so,sy buat bodo je la....emmm,mls la plak nak smbung crite nih..esok la plak ea...ngatop seahhhh..

Friday, November 26, 2010

Hikmah kembara

Posted by izzati norizan at 8:27 AM 0 comments

hikmah kembara

Posted by izzati norizan at 8:24 AM 0 comments
Di sini kau berdiri
berpijak di bumi
menjunjung langit yang luas
Pernahkah kau berfikir
alam penuh rahsia
anugerah yang maha esa

(CHORUS)
Berjalan,bermusafirlah
melihat kebesaran tuhan
yang diciptakan untuk
mereka yang berfikir
dan bersyukur di atas nikmat
dan kurnianya
nilai harganya,iman dan taqwa
bagi hamba yang setia

Tiada beza warna,kulit atau rupa
yang ada hanya insan yang lemah
dengan satu tujuan mencari keredhaan
dan berbudi di bumi tuhan

Fikirkanlah..dimana arah kita
Renungilah..hikmah kembara
menuju kasih
buktikan cinta kita..
kepadanya..
ini kembara kita

Berjalan dan bermusafirlah
untuk melihat kebesarannya
lantas berfikir dan bersyukur
diatas nikmat dan kurnianya
nilai harganya iman dan taqwa
bagi hamba yag setia

aq sakit~

Posted by izzati norizan at 6:10 AM 0 comments
sehari duo ni bkpo la aq sero supo nok makan ore jah...sakit otak jugok pk pasal nih..tp kalu aq xpk,sapo nok tlg pk solution utk mslh aq...aq xphm bkpo masih wujud muslimah atah dunio nih wak suko mkn dging sedaro dio sdiri...tidak belajar agama kah mereka??aq bkn nok tuduh mereka tp itu adelah hakihat..sakit nye hati bile kite tau ado ore kecek pasa kito hnya tuhan jah tau..semoge ALLAH membalas balik ape yg tlah mereka lakukan...YA ALLAH,AKU HANYA INSAN YANG LEMAH..bntu lah aq...aq amat terasa kesakitan dr ujian yg ENGKAU berikan...aq bersyukur kerana dgn ujian ini becoz this way  brought me to be a independent person...yess!!tq kepada pemakan daging manusia...dah la mung bagi pahala ko aq...
serabut lajok2 kalu pk pasa dunia...kad2,aq wak saloh..aq patot muhasabah diri aku baru aq buleh elak dari membesar2kan mslh..n skrg aq dah besarkan masalah aq....T_T

Tuesday, November 9, 2010

ok..let talk about my geng(DEXCHOQUE)

Posted by izzati norizan at 10:45 PM 5 comments
hari ni mud sy ingin menceritakan tentang DXCQ(geng terbaikkk)...

members: iez
               jun
               syu
               syi
               jun

group kami ditubuhkan ketika kami berada di form5..ini semua hasil idea syi...
n name group kami,idea dari spupu kak syu..kenape sy pgil syu kak??sebab die paling macet or old..hihi.maaf2...

bercerita tentang kami..kami selalu kongsi kegembiraan,kesedihan,kekecewaan,kejayaan n kesakitan bersama-sama..sy amat terharu skali dengan mereka...stiap kali sy rase down,diorg la tempat sy mengadu,bile saya bahgia mereka jugak tempat sy kongsi kebhgiaan itu...saya amat syg mereka...
inilah mereka....
ok,mase ni kitorg baru je abih spm...meme best giler2..enjoy habis,mase ni lah zaman kegemilangan kitorang...
ok la..nti sy akan tulis lg pasal diorg...xpuas ckap sal dxcq...tata

Monday, November 8, 2010

motor terchenta

Posted by izzati norizan at 8:40 PM 0 comments
sob3..amat sedey skali bile saya tengok gmbr nih...ni lah gambar 1st n last sy bersama motor yg terchenta..tu la,dlu2 sy xbg kasih syg scukupnye untuk beliau,skrg beliau pergi meninggalkan sy terkapai2 keseorangan di bus stop...tanpa beliau sy susah nak jalan2 ngan kawan2(dxcq) n susah nak g pejabat briged...saya amat benci kepada perampas motor sy nih..meme xdop otok la...kang aq sumpoh jd katak kea(bile saya marah sy akan menggunakan bahasa penghantar aq-mung..itu mnunjukkan sy benar2 marah...anyway,SELAMAT BERBAHAGIA la sayang ku bersama perampas mu itu...dan jangan dilupakan aq ini...

yg kesepian,
melatie

hai..

Posted by izzati norizan at 8:21 PM 0 comments
untuk permulaan nih..try luh jd dop...

Monday, December 6, 2010

Posted by izzati norizan at 6:20 PM 0 comments

 aku mencintai mu tapi ALLAH lebih mencintai mu..

by Melatie Isz Izzatie on Monday, 06 December 2010 at 23:05
Aku mencintai mu tetapi ALLAH lebih mencintai mu...
Untuk kamu..

Setelah semuanya berakhir,baru aku sedar ALLAH itu lebih mencintai mu. Jujur,aku juga mencintai kamu tapi cinta ku tak sehebat cintaNYA. Aku dapat merasakan ketenangan bila aku membiarkan kamu pergi. Pada permulaannya,terlalu berat untuk aku melepaskan kamu kerana dalam perhitungan ku mungkin aku tak akan menjumpai insan setulus kamu tapi aku mengerti kamu itu milik ALLAH. Aku hanya hamba ALLAH yg hina.

Aku tahu ALLAH memisahkan kita kerana ingin menghindarakan kita dari terjebak kearah maksiat. Terkadang aku juga terfikir,mengapakah aku boleh terjebak dalam cinta yang tak direstui ini?aku juga tahu hakikatnya cinta itu suci kerana PENCIPTA CINTA ITU ADALAH ALLAH.Seharusnya aku tidak membiarkan cinta yang suci itu diselaputi oleh nafsu. Seharusnya aku memuliakan lagi cinta itu dengan jalan yang benar bukan menjadikan cinta itu hina dan jijik tapi aku tewas dengan nafsu ku. Aku juga ingin meminta ampun maaf dari mu sekiranya dulu aku pernah mengganggu ruangan hidup mu. Maafkan aku kerana telah mencemari cinta mu suatu ketika dahulu. Di saat itu seharusnya kamu menyerahkan cinta mu hanya kepada ALLAH semata-mata  tetapi cinta ku ini telah menghalang mu...

YA ALLAH,aku amat berdosa.sesungguhnya,di saat kita mengambil keputusan untuk berpisah,aku akui aku amat merasai kesakitan itu,kesakitan untuk melepaskan insan yang amat aku cintai.Mungkin untuk selama-lamanya atau sehingga jodoh menemukan kita kembali,,YA ALLAH,semoga sakit yang aku rasai sekarang ini menjadi penawar dosaku yang terdahulu. Amat sakit bila merindui seseorang itu.

Walaupun aku kini tidak lagi bersama mu tetapi aku sentiasa berdoa agar kita dipertemukan dengan jodoh yang terbaik untuk kita..sesnungguhnya sebaik-baik perkara adalah dari ALLAH. Sedih sekali apabila kita harus berpisah,ketahuilah bahawa apa yang kita lakukan ini adalah demi untuk memperoleh redhaNYA dan mengelakkan kita terjerumus ke dalam neraka jahannam kelak..

Sejujurnya, aku tidak mungkin akan bisa melupakan kamu melainkan dengan kuasa ALLAH kerana kamu itu cinta pertama ku. Tapi sayang,aku menemui cinta pertama ku bukan selepas aku menjadi yang halal bagi mu. Aku juga redha dengan takdir ku dan amat bersyukur sekali kerana aku tahu ALLAH amat menyayangi kita lalu diberikan kepada kita ujian sebegitu hebat untuk menguji setebal mana iman kita. Hanya hambaNYA yang bertuah sahaja diuji sebegini rupa. sesungguhnya,penangan cinta pertama itu hebat sehingga ada yang sanggup membunuh diri,menyerahkan maruahnya dan yang paling keji membunuh orang lain yang tidak berdosa.

ALHAMDULlLLAH,kita terbebas dari melakukan perkara terkutuk itu kerana ALLAH masih menjaga kita. dan INSHAALLAH,kita terhindar dari maksiat untuk selama-lamanya..jujur,setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. Demikian juga apa yang telah berlaku kepada kita. Perpisahan itu juga mengajar kita agar menjadi insan yang tabah,redha akan qada` qadar dan menghargai seseorang itu.

Aku sangat berharap agar apa yang telah berlaku keatas kita menjadi pengajaran untuk kita lebih mendekatkan diri dengan ALLAH.PERPISAHAN INI JUGA KERANA ALLAH MENCINTAIMU.DIA tidak akan membenarkan kamu terjebak dalam kancah maksiat. Mungkin juga ALLAH telah menyediakan bidadari untuk menemani hidup mu kerana aku itu tidak sesempurna kamu. Jauh di lubuk hatiku,aku memang merasakan aku tidak layak sama sekali untuk kamu dan mungkin sebab itu ALLAH memisahkan kita.Semoga dengan perpisahan ini menambahkan lagi iman mu. Dan aku berharap kamu melupakan aku. Jangan pernah menghubungi aku lagi. Ini adalah antara jalan yang terbaik untuk kita mengelakkan dari terjurumus dalam cinta nafsu..semoga ALLAH bersama mu..Di akhir kata,aku ingin memberitahu bahawa aku mencintai mu tapi ALLAH lebih mencintai kamu...
JODOH ITU RAHSIA ALLAH!

Thursday, December 2, 2010

mengapa?kenapa?apsal?

Posted by izzati norizan at 8:02 AM 0 comments
`mengapa harus aq yang menanggung sakit ni?`
`kenapa aq yang kena mengalah?`
`apsal aq yang dipersalahkan`

saya akui sememangnya ayat2 di atas amat cliche dalam hidup kita...
ada sahaja perkara yang xkena dalam hidup..baru nak bahagia kejap,timbul masalah lain...
ish3,cobaan...kite selalu mngeluh dan amt jarang sekali bersyukur atas nikmat yang ALLAH bgi kat kita..
(ditujukan untuk diri sendiri)

meh saya cerita sal hidup saya...maybe korang akan boring asyik dengar crite hidup dia jerrr...tapi melalui pengalamanlah kita akan memahami apa itu syukur,nikmat dan harga sebuah cinta...

memang diakui sy amat tidak layak untuk bercakap tentang semua ni sbb saya slalu tergelincir dari landasan tapi sekurang2 nya saya berusaha untuk terus bangun walau hidup kadang xadil?hidup ni xadil ke??eshhh!keep ur mouth!as i said a while,semua ni kehendak tuhan..kamu ada kuasa ker nak lawan kuasa tuhan??check diri sndiri dulu guys!kalau stakat cakap jer besar,habuk pom tarak..blah la luuu!!(agak kasar)

cerita hidup saya:
tulus dari hati..

suatu ketika dahulu,saya amat suka kat laki ni(xboleh cakap cintasbb cinta lepas nikah je)hihi..
saya terlalu suka kat dia..mungkin dia lah cinta pertama saya kot..hari2 sy nangis..saya pom xtau kenapa,xde ribut xde angin..tu mulut yg cakap..hati ckp laen..mase tuh saya amat takut kehilangan nya..takot sgt2..sy amat merindui nya...mase tuh saya kadang2 terbang di awangan..bak kata roomate saya..TERBANGLAH MACAM SOTONG...mase tuh sy memang mengingati dia lebih dari saya mengingati SANG PENCIPTA CINTA..yelaaa,1st love la katekan...and then tiba2,badai melanda..istana yang saya bina hancur lebur dibaham taufan kuasa 29(hiperbola)..mase tuh hanye tuhan je tau sakit nye diri ini..rase macam nak meraung2...tapi nasib baik ade sahabat2,mereka la yang bagi semangat untuk teruskan hidup ni..n then saya pom tersedar dari mimpi yang indah diulit dengan lagu2 cinta yang entah hape2 nye..
pastu baru engat tuhan tapi hati tetap rindu sampai hari ni kat dia..tapi sekarang SAYA LEBIH RINDU KEPADA ALLAH dari makhluknye..memang sakit sangat,saya xboleh nak nafi perasaan yang wujud itu..sy xboleh tolak cinta itu kerana itu adelah takdir saya...
Mase tu jugak saya berharap n berdoa agar sakit yang saya rasa itu biarlah jadi penawar dosa yang saya lakukan dahulu.......
dari hari ke hari,dari bulan ke bulan ,sy jadi smakin bahagia dengan kehidupan saya yang single ini sbb saya xperlu risaukan org yg saya sayang dirampas org..sy dah mula belajar dan menuntut ilmu...saya belajar,belajar dan belajar tanpa mempedulikan cinta yang berteraskan nafsu itu..dan saya rasa cukup lah cinta yang terlarang itu berlaku hanya sekali sahaja dalam hidup saya..dan dgn izin ALLAH,sy xkan benarkan sejarah itu berulang kembali...biarlah cinta dan jiwa saya dimiliki oleh insan yang berhak sahaja.....

sy percaya dgn TAKDIR ALLAH!!!!!!

when my heart chose u!

Posted by izzati norizan at 7:06 AM 0 comments
hey guys!do u know what the mean when i say u are my chosen?there is no one can change my heart to missing n loving u...

Wednesday, December 1, 2010

rainy day

Posted by izzati norizan at 11:30 PM 0 comments
fuhhh..hujan turun tanpa henti di sini..same dengan hati ini yg telah kian lame dihujani airmata...yup,aq akui memang aq sangat terluka slps mendengar sndiri pengakuannya...tp aq redha kerna tidak akan  tertukar tulang rusuk nya..aq pasti ade hikamh di sebalik semua ini..dan sekarang aq tengah mengubati luka di hati aq walaupom aq tau maybe aq xkan sembuh..aq akan berusaha untuk itu..aq xse jd seorang perempuan yang lemah...yess,btol ade pepatah mengatakan `yang patah tumbuh yang hilang berganti`..wahai insan yang mengalami nasib yg same dengan aq,jom kite berubah!sesungguh nya JODOH ITU RAHSIA ALLAH...percaye la..mungkin kite xketemu jodoh di dunia tetapi di akhirat sana siapa tau...MUNGKIN ALLAH AKAN MEMBERIKAN KEPADA KITA PASANGAN YANG BENAR2 LAYAK UNTUK KITA..actually.kite xkan pernah mengetahui ape isi hati kita yang sebenar2 nye..hanya TUHAN saja yg tahu...so,kite jangan tolak jodoh yang diberikan oleh nya...

alamak!hujan smakin lebat..n then aq masih di kaki lima dorm coz aq lupe bawak kunci...rumet2 pom balik lewat hari ini...sadiss sekali...bateri smkin berkurang..da 2 jam kot aq dok congok kat tanggo nih...aduyai!

Monday, November 29, 2010

jangan layan jangan tolak

Posted by izzati norizan at 6:43 AM 0 comments
meh adik2 ku sekalian..akak nak cerita pasal cinta(bajet suda macet la)...asyik2 sal cinta...di mana2 aja sih...kat fb,skola n everywhere talks abaut love,borink!...actually,a whole of the world taking about love(betul ka english ku?)bantai je la...
maybe cerita kisah hidup sy ni amat cliche skali...
.cinta antara sahabat sejati..
cinta yang xdapat kami halang.
.cinta itu yang membuatkan sy menangis tiap2malam..
kdg2 sampai xtido satu hari..
kdg2 sy ada terfikir..soo stupid when i`d cried bcoz of a man..
first love la kate kan..
n last kot...hihi

selepas sy mengetahui dia suka kan kawan sy(kwn2 yg usha)..sy memang amat sedih..sedih yang xterkata..
tapi sy xpercaya slagi sy xdengar dari mulut tuan nye sendiri...so,sy buat bodo je la....emmm,mls la plak nak smbung crite nih..esok la plak ea...ngatop seahhhh..

Friday, November 26, 2010

Hikmah kembara

Posted by izzati norizan at 8:27 AM 0 comments

hikmah kembara

Posted by izzati norizan at 8:24 AM 0 comments
Di sini kau berdiri
berpijak di bumi
menjunjung langit yang luas
Pernahkah kau berfikir
alam penuh rahsia
anugerah yang maha esa

(CHORUS)
Berjalan,bermusafirlah
melihat kebesaran tuhan
yang diciptakan untuk
mereka yang berfikir
dan bersyukur di atas nikmat
dan kurnianya
nilai harganya,iman dan taqwa
bagi hamba yang setia

Tiada beza warna,kulit atau rupa
yang ada hanya insan yang lemah
dengan satu tujuan mencari keredhaan
dan berbudi di bumi tuhan

Fikirkanlah..dimana arah kita
Renungilah..hikmah kembara
menuju kasih
buktikan cinta kita..
kepadanya..
ini kembara kita

Berjalan dan bermusafirlah
untuk melihat kebesarannya
lantas berfikir dan bersyukur
diatas nikmat dan kurnianya
nilai harganya iman dan taqwa
bagi hamba yag setia

aq sakit~

Posted by izzati norizan at 6:10 AM 0 comments
sehari duo ni bkpo la aq sero supo nok makan ore jah...sakit otak jugok pk pasal nih..tp kalu aq xpk,sapo nok tlg pk solution utk mslh aq...aq xphm bkpo masih wujud muslimah atah dunio nih wak suko mkn dging sedaro dio sdiri...tidak belajar agama kah mereka??aq bkn nok tuduh mereka tp itu adelah hakihat..sakit nye hati bile kite tau ado ore kecek pasa kito hnya tuhan jah tau..semoge ALLAH membalas balik ape yg tlah mereka lakukan...YA ALLAH,AKU HANYA INSAN YANG LEMAH..bntu lah aq...aq amat terasa kesakitan dr ujian yg ENGKAU berikan...aq bersyukur kerana dgn ujian ini becoz this way  brought me to be a independent person...yess!!tq kepada pemakan daging manusia...dah la mung bagi pahala ko aq...
serabut lajok2 kalu pk pasa dunia...kad2,aq wak saloh..aq patot muhasabah diri aku baru aq buleh elak dari membesar2kan mslh..n skrg aq dah besarkan masalah aq....T_T

Tuesday, November 9, 2010

ok..let talk about my geng(DEXCHOQUE)

Posted by izzati norizan at 10:45 PM 5 comments
hari ni mud sy ingin menceritakan tentang DXCQ(geng terbaikkk)...

members: iez
               jun
               syu
               syi
               jun

group kami ditubuhkan ketika kami berada di form5..ini semua hasil idea syi...
n name group kami,idea dari spupu kak syu..kenape sy pgil syu kak??sebab die paling macet or old..hihi.maaf2...

bercerita tentang kami..kami selalu kongsi kegembiraan,kesedihan,kekecewaan,kejayaan n kesakitan bersama-sama..sy amat terharu skali dengan mereka...stiap kali sy rase down,diorg la tempat sy mengadu,bile saya bahgia mereka jugak tempat sy kongsi kebhgiaan itu...saya amat syg mereka...
inilah mereka....
ok,mase ni kitorg baru je abih spm...meme best giler2..enjoy habis,mase ni lah zaman kegemilangan kitorang...
ok la..nti sy akan tulis lg pasal diorg...xpuas ckap sal dxcq...tata

Monday, November 8, 2010

motor terchenta

Posted by izzati norizan at 8:40 PM 0 comments
sob3..amat sedey skali bile saya tengok gmbr nih...ni lah gambar 1st n last sy bersama motor yg terchenta..tu la,dlu2 sy xbg kasih syg scukupnye untuk beliau,skrg beliau pergi meninggalkan sy terkapai2 keseorangan di bus stop...tanpa beliau sy susah nak jalan2 ngan kawan2(dxcq) n susah nak g pejabat briged...saya amat benci kepada perampas motor sy nih..meme xdop otok la...kang aq sumpoh jd katak kea(bile saya marah sy akan menggunakan bahasa penghantar aq-mung..itu mnunjukkan sy benar2 marah...anyway,SELAMAT BERBAHAGIA la sayang ku bersama perampas mu itu...dan jangan dilupakan aq ini...

yg kesepian,
melatie

hai..

Posted by izzati norizan at 8:21 PM 0 comments
untuk permulaan nih..try luh jd dop...
 

MELL bunga larangan Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | Best Kindle Device