Thursday, December 2, 2010

mengapa?kenapa?apsal?

Posted by izzati norizan at 8:02 AM
`mengapa harus aq yang menanggung sakit ni?`
`kenapa aq yang kena mengalah?`
`apsal aq yang dipersalahkan`

saya akui sememangnya ayat2 di atas amat cliche dalam hidup kita...
ada sahaja perkara yang xkena dalam hidup..baru nak bahagia kejap,timbul masalah lain...
ish3,cobaan...kite selalu mngeluh dan amt jarang sekali bersyukur atas nikmat yang ALLAH bgi kat kita..
(ditujukan untuk diri sendiri)

meh saya cerita sal hidup saya...maybe korang akan boring asyik dengar crite hidup dia jerrr...tapi melalui pengalamanlah kita akan memahami apa itu syukur,nikmat dan harga sebuah cinta...

memang diakui sy amat tidak layak untuk bercakap tentang semua ni sbb saya slalu tergelincir dari landasan tapi sekurang2 nya saya berusaha untuk terus bangun walau hidup kadang xadil?hidup ni xadil ke??eshhh!keep ur mouth!as i said a while,semua ni kehendak tuhan..kamu ada kuasa ker nak lawan kuasa tuhan??check diri sndiri dulu guys!kalau stakat cakap jer besar,habuk pom tarak..blah la luuu!!(agak kasar)

cerita hidup saya:
tulus dari hati..

suatu ketika dahulu,saya amat suka kat laki ni(xboleh cakap cintasbb cinta lepas nikah je)hihi..
saya terlalu suka kat dia..mungkin dia lah cinta pertama saya kot..hari2 sy nangis..saya pom xtau kenapa,xde ribut xde angin..tu mulut yg cakap..hati ckp laen..mase tuh saya amat takut kehilangan nya..takot sgt2..sy amat merindui nya...mase tuh saya kadang2 terbang di awangan..bak kata roomate saya..TERBANGLAH MACAM SOTONG...mase tuh sy memang mengingati dia lebih dari saya mengingati SANG PENCIPTA CINTA..yelaaa,1st love la katekan...and then tiba2,badai melanda..istana yang saya bina hancur lebur dibaham taufan kuasa 29(hiperbola)..mase tuh hanye tuhan je tau sakit nye diri ini..rase macam nak meraung2...tapi nasib baik ade sahabat2,mereka la yang bagi semangat untuk teruskan hidup ni..n then saya pom tersedar dari mimpi yang indah diulit dengan lagu2 cinta yang entah hape2 nye..
pastu baru engat tuhan tapi hati tetap rindu sampai hari ni kat dia..tapi sekarang SAYA LEBIH RINDU KEPADA ALLAH dari makhluknye..memang sakit sangat,saya xboleh nak nafi perasaan yang wujud itu..sy xboleh tolak cinta itu kerana itu adelah takdir saya...
Mase tu jugak saya berharap n berdoa agar sakit yang saya rasa itu biarlah jadi penawar dosa yang saya lakukan dahulu.......
dari hari ke hari,dari bulan ke bulan ,sy jadi smakin bahagia dengan kehidupan saya yang single ini sbb saya xperlu risaukan org yg saya sayang dirampas org..sy dah mula belajar dan menuntut ilmu...saya belajar,belajar dan belajar tanpa mempedulikan cinta yang berteraskan nafsu itu..dan saya rasa cukup lah cinta yang terlarang itu berlaku hanya sekali sahaja dalam hidup saya..dan dgn izin ALLAH,sy xkan benarkan sejarah itu berulang kembali...biarlah cinta dan jiwa saya dimiliki oleh insan yang berhak sahaja.....

sy percaya dgn TAKDIR ALLAH!!!!!!

0 comments:

Thursday, December 2, 2010

mengapa?kenapa?apsal?

Posted by izzati norizan at 8:02 AM
`mengapa harus aq yang menanggung sakit ni?`
`kenapa aq yang kena mengalah?`
`apsal aq yang dipersalahkan`

saya akui sememangnya ayat2 di atas amat cliche dalam hidup kita...
ada sahaja perkara yang xkena dalam hidup..baru nak bahagia kejap,timbul masalah lain...
ish3,cobaan...kite selalu mngeluh dan amt jarang sekali bersyukur atas nikmat yang ALLAH bgi kat kita..
(ditujukan untuk diri sendiri)

meh saya cerita sal hidup saya...maybe korang akan boring asyik dengar crite hidup dia jerrr...tapi melalui pengalamanlah kita akan memahami apa itu syukur,nikmat dan harga sebuah cinta...

memang diakui sy amat tidak layak untuk bercakap tentang semua ni sbb saya slalu tergelincir dari landasan tapi sekurang2 nya saya berusaha untuk terus bangun walau hidup kadang xadil?hidup ni xadil ke??eshhh!keep ur mouth!as i said a while,semua ni kehendak tuhan..kamu ada kuasa ker nak lawan kuasa tuhan??check diri sndiri dulu guys!kalau stakat cakap jer besar,habuk pom tarak..blah la luuu!!(agak kasar)

cerita hidup saya:
tulus dari hati..

suatu ketika dahulu,saya amat suka kat laki ni(xboleh cakap cintasbb cinta lepas nikah je)hihi..
saya terlalu suka kat dia..mungkin dia lah cinta pertama saya kot..hari2 sy nangis..saya pom xtau kenapa,xde ribut xde angin..tu mulut yg cakap..hati ckp laen..mase tuh saya amat takut kehilangan nya..takot sgt2..sy amat merindui nya...mase tuh saya kadang2 terbang di awangan..bak kata roomate saya..TERBANGLAH MACAM SOTONG...mase tuh sy memang mengingati dia lebih dari saya mengingati SANG PENCIPTA CINTA..yelaaa,1st love la katekan...and then tiba2,badai melanda..istana yang saya bina hancur lebur dibaham taufan kuasa 29(hiperbola)..mase tuh hanye tuhan je tau sakit nye diri ini..rase macam nak meraung2...tapi nasib baik ade sahabat2,mereka la yang bagi semangat untuk teruskan hidup ni..n then saya pom tersedar dari mimpi yang indah diulit dengan lagu2 cinta yang entah hape2 nye..
pastu baru engat tuhan tapi hati tetap rindu sampai hari ni kat dia..tapi sekarang SAYA LEBIH RINDU KEPADA ALLAH dari makhluknye..memang sakit sangat,saya xboleh nak nafi perasaan yang wujud itu..sy xboleh tolak cinta itu kerana itu adelah takdir saya...
Mase tu jugak saya berharap n berdoa agar sakit yang saya rasa itu biarlah jadi penawar dosa yang saya lakukan dahulu.......
dari hari ke hari,dari bulan ke bulan ,sy jadi smakin bahagia dengan kehidupan saya yang single ini sbb saya xperlu risaukan org yg saya sayang dirampas org..sy dah mula belajar dan menuntut ilmu...saya belajar,belajar dan belajar tanpa mempedulikan cinta yang berteraskan nafsu itu..dan saya rasa cukup lah cinta yang terlarang itu berlaku hanya sekali sahaja dalam hidup saya..dan dgn izin ALLAH,sy xkan benarkan sejarah itu berulang kembali...biarlah cinta dan jiwa saya dimiliki oleh insan yang berhak sahaja.....

sy percaya dgn TAKDIR ALLAH!!!!!!

0 comments on "mengapa?kenapa?apsal?"

 

MELL bunga larangan Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | Best Kindle Device